Reguleringen af skjult reklame indenfor interaktive medier samt tv-mediet, med særlig henblik på produktplacering
Om bogen:
Bogen retter fokus mod interaktiv samt audiovisuel kommunikation i forbindelse med behandlingen af skjult reklame.
Den 26. maj 2010 blev der indgået ny fireårig mediepolitisk aftale mellem regeringen, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance. Et af elementerne i denne aftale er, at der åbnes op for muligheden for produktplacering i dansk tv.
Dette politiske tiltag har givet anledning til kritik fra, blandt andet, Forbrugerrådet, hvorfor bogen forsøger at sammenholde de typer af markedsføring, som, på grund af deres facon, minder om produktplacering. På den måde kan der, til en vis grænse, redegøres for hvilke principper, der anvendes ved behandlingen af disse typer sager.
Samtidig vil dette kunne belyse, hvilke justeringer der skal foretages i forhold til behandlingen af afgørelser om produktplacering, samt om der vil være behov for yderligere retningslinjer fra lovgivningsmagtens side.